Monday, May 3, 2010

Semporna - Trip Kurang Berjaya

Lokasi Memancing

Kebetulan balik kampung, saya memanfaatkan peluang dengan mengajak pak cik dan juga sepupu saya untuk turun ke laut, memancing pada 1 Mei 2010. Menaiki dua buah pump boat, dengan empat orang pemancing kami bertolak jam 7 malam dan sampai di lokasi memancing sekitar jam 8 malam.

Acara pertama ialah memancing berumpankan pumpun. Apabila bulan menampakkan diri sekitar jam 10 malam acara diteruskan menyandat sotong untuk dijadikan umpan. Hanya 5 ekor sotong diperolehi, tetatpi cukuplah untuk dijadikan umpan sehingga keesokan paginya..

Lebih kurang jam 12 malam, kami meneruskan acara memancing dengan berlabuh di sekitar Takat Potek. Keadaan laut yang bergelora menghalang kami berlabuh jauh ke tengah laut, tambahan pula saiz bot yang agak kecil. Tidak banyak sambaran dan ragutan kasar diterima. Hanya anak-anak ikan ketambak, ikan merah, pari dan belut yang berjaya di naikkan. Kalau dikira keseluruhannya, mungkin adalah dalam 30 ekor juga..



Hasil terbaik..

Dan inilah hasil terbaik kami pada malam tu.. Dinaikkan oleh pakcik saya sekitar jam 5 pagi. Jam 7 pagi kami pun bertolak balik dalam keadaan mengantuk..

Trip kali ni agak kurang berjaya, insya Allah trip memancing di Semporna yang seterusnya telah dirancang pada 12 Jun 201o, dan lokasi memancing yang akan diduga ialah kawasan sekitar Pulau Si Amil..




No comments:

Post a Comment