Friday, May 28, 2010

Lagi Malam di Kapal Berlabuh

Merambat udang untuk umpan.

Trip malam di kapal berlabuh kali ni, berlaku secara tiba-tiba. Jam 9.30 malam Fadzli menghubungi saya dan mengajak saya ke kapal berlabuh malam tu juga. Apalagi, memandangkan minggu lepas tidak turun beraksi, saya terus menyahut pelawaan tersebut. Jam 11 malam kami bertolak dari Kg. Menengah Sipitang. Merambat udang umpan di laut Kg. Pelakat, banya udang-udang bersaiz kecil jak kami perolehi. Jam 12.30 malam, kami pun bergerak ke kapal berlabuh..



Fadzli & Boatmen.. Pose bergaya dengan jenahak..

Antara jenahak yang kami naikkan pada malam tu. Paling besar 1.3 kg.. Bolehlah memuaskan hati c Fadzli.
Lesen gerunggung..

Lesen gerunggung yang tidak disangka-sangka. Ketika memancing apollo untuk mendapatkan ikan temenung untuk umpan, saya mendapat ikan gerunggung ni. Tapi, sayangnya ada seekor yang dapat.

Hasil keseluruhan..

Inilah hasil keseluruhan kami memancing malam di kapal berlabuh. Hasilnya memang boleh tahanlah. Semua ahli trip pun dapat merasa tarikan jenahak. Saya dapat 4 ekor, Boatmen 4 ekor dan Fadzli 3 ekor. Yang paling puas hati, Fadzlilah. Jenahak terbesar dan kedua terbesar dinaikkan oleh beliau dalam selang masa lebih kurang 10 minit.. Lepas ni, rehat dululah dari kapal berlabuh.

No comments:

Post a Comment