Tuesday, April 6, 2010

3 hari yang ....................................

Khairina belajar memancing

2 April 2010 - Memancing di Sg Merintaman dengan wife dan anak..


3 April 2010 - Membottom dan casting di Sg Merintaman secara solo


Baby kerapu yang saya dapat membottom di Sg. Merintaman (CNR)


4 April 2010 - Kuala Weston (Kg. Lubuk) dan Kuala Sg. Mengalong.


Kuala Weston


Pemancing ni sanggup meredah sungai ni tuk memancing..


Dan kami, sanggup meredah hutan ni tuk mencari port memancing yang baik.

Tanpa perancangan saya, Sufri, Jefri, dan Bahrin mencuba untuk memancing di Kuala Weston yang dapat dikunjungi dari Kg.Lubok, Weston. Setelah hampir sejam memancing, dgn keadaan arus air pasang yang deras tiada ikan yang sudi menjamah umpan kami.. akhirnya kami memutuskan untuk berpindah kuala Sg. Mengalong pula.. mo 30km lebih dari sini..

Kuala Sg. Mengalong

Kami meminjam perahu daripada nelayan di sana.. terpaksa berdayung pun happy juga, asal dapat memancing.

Ikan pertama, Sembilang oleh Sufri..


Hasil Jefri.. ikan besar tu saya yg dapat, tp bagi ngan dia..

Hasil Sufry.. ada jackpot ketam bakau lagi..

Dan saya, selain ikan besar yg saya bg Jefri, saya dapat 2 ekor ikan gelama dan 1 ekor bedukang.

No comments:

Post a Comment