Sunday, February 7, 2010

Bangkuduan - Trip Hampir Kumpau

Trip kali ni saya bersama Fadzli dan Botmen(Bro Lasak), bertolak dari Sipitang lebihkurang jam 7.30 pagi. Kami singgah di Laut Kuala Weston untuk mendapatkan umpan udang hidup yang diminta daripada kapal pukat tunda udang yang menunda udang di kawasan tersebut. Dapat umpan udang free, memang baik hati nelayan di sana.. Terima kasih..

Ni dia hasil memancing dari jam 11 pagi sampai jam 5 petang di Bangkuduan. Pujian diberikan kepada Fadzli yang banyak menaikkan ikan pada hari tu. Saya dan Botmen (Bro Lasak) hampir kumpau hari tu.. Memang kurang bernasib baik hari tu..

Dari pagi tu, ikan tidak berapa makan.. Hanya pada jam 4 petang, ketika air bergerak surut barulah ikan galak. Tapi, masa tu umpan udang hidup mo habis sudah. Sabar jaklah. Tepat jam 5.30 petang kami bergerak balik ke Sipitang, menempuh ombak dan sampai ke Sipitang lebihkurang jam 6.30 petang..

Perancangan trip seterusnya pada hari jumaat ni (12.02.2010) , bertolak jam 3.00 petang dari Sipitang, bermalam dan balik pada keesokan harinya..

No comments:

Post a Comment